Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj dům, můj hrad

Jsem doma. V bytě či v rodinném domku, který je obehnán obvodovou zdí. Je jedno, kolik metrů čtverečních můj domov má. Jestli je můj dům přízemní nebo patrový, jestli je podsklepený nebo ne je v tuto chvíli úplně jedno.

Když přijdu domů a zabouchnu za sebou dveře, jsem v prostoru, který je můj, kde mám své věci uspořádané podle své potřeby, kde si žiji a chovám se podle svých zvyků. Samozřejmě se i doma musím chovat tak, abych tím neobtěžoval jiné, například své sousedy. Nicméně doma jsem svým pánem a nikdo mne nemůže do čehokoliv nutit.

Můj soused má větší dům, je bohatší, jeho rodina je početnější než moje. S tímto sousedem vycházím docela dobře i když jsme dříve občas měli nějaké spory. Tento soused se ve své vstřícnosti nejprve rozhodl, že se o své bohatství podělí s jinými lidmi, pozve je k sobě domů a to nikoliv jen na chvilkovou návštěvu, ale přímo k tomu, aby s jeho rodinou sdíleli svůj dům nastálo. Když někteří další sousedé v našem bloku začnou mít problémy, protože se nově příchozí přes jejich pozemky víceméně nekontrolovaně valí k domu našeho bohatšího souseda, začnou to co je jejich bránit. Natáhnou ostnatý drát, pořídí alarmy, pořídí psa na hlídání apod. Bohatší soused, který tuto vlnu vyvolal začne ostatní kritizovat z nelidského přístupu a vyřkne, že každý nově příchozí je v jeho velkém domě vítán, že je tam místa dost pro všechny. Po pár dnech ale zjistí, že to přehnal a proud nově příchozích je takový, že to ani on nezvládne a tak začne pomalu přitahovat šrouby a kopat kolem sebe. Branku k jeho domu, dosud otevřenou dokořán zabouchne a zamkne na několik západů. Svolá schůzi majitelů všech nemovitostí v bloku a v rámci údajné solidarity je požádá, aby část břímě převzali na svá bedra. I já bych prý měl v rámci "solidarity" u sebe doma ubytovat nejprve třeba jednoho nově příchozího, na další schůzi se ten počet pro mně zvýší na tři. A když prý nebudu "solidární", tak mi začne dělat problémy. Mám ustoupit? Když ustoupím teď, budu ustupovat stále. A kdo mi zaručí, že se ten počet těch, kterých budu nucen v rámci "solidarity" s bohatším sousedem ubytovat u sebe nezvětší? Nikdo. Co na tom, že domov budu muset sdílet s lidmi, kteří mají jiné představy o životě? Vždyť to je přeci kulturní obohacení, ne? Je lepší říct ne. Je lepší říct, že já rozhodnu jestli někoho k sobě domů pustím. Za mě toto rozhodnutí nebudou dělat jiní a nemůže mne k tomu výhrůžkami nutit ani můj soused, který prostě udělal blbost. Já jsem doma svým pánem a já si doma stanovím pravidla.

Pokud vám, milý čtenáři mého příspěvku, můj příměr něco připomíná, pak máte pravdu.

Autor: Marek Šnobr | úterý 15.9.2015 13:12 | karma článku: 34,51 | přečteno: 1183x
  • Další články autora

Marek Šnobr

Místo pro EU? Tam, kde záda ztrácí slušné jméno

V klidu jsem dnes večer zasedl k internetu a jal se číst zprávy, články, názory. Až jeden z nich mne opravdu rozčílil.

9.1.2018 v 23:42 | Karma: 40,97 | Přečteno: 1515x | Diskuse| Politika

Marek Šnobr

Sever a Jih

Docela nechápavě a s nepokojem sleduji to, co se nyní děje v USA, konkrétně ve státech bývalé jižanské Konfederace. Nejsem profesionální historik, jsem laik, který se zajímá nejen o americké dějiny.

16.8.2017 v 23:10 | Karma: 28,17 | Přečteno: 725x | Diskuse| Politika

Marek Šnobr

Zpráva o stavu Unie

Takto se nazývá dokument, který každý rok nejmocnější muž této planety, prezident USA, předkládá Kongresu. Zjednodušeně řečeno v něm prezident popisuje stav země, jejímž čelním představitelem je.

7.1.2017 v 0:06 | Karma: 19,10 | Přečteno: 290x | Diskuse| Politika

Marek Šnobr

Rozdělená společnost (nejen v ČR)

Na světě je několik jistých věcí. Jako že se střídá den s nocí, že se střídají roční období a mnohé další, o kterých se nediskutuje. Pak jsou tu takové věci, o kterých se debatuje, které nejsou jisté, ale spíše pravděpodobné.

9.11.2016 v 11:03 | Karma: 17,39 | Přečteno: 336x | Diskuse| Politika

Marek Šnobr

Zbytečné kraje

Máme za sebou krajské volby a někde i první kolo senátních voleb. Volby, u kterých je opakovaně účast prachbídná.

8.10.2016 v 23:25 | Karma: 24,22 | Přečteno: 683x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1932x
Účetní, finanční poradce, více na www.msucto.cz. Jinak též aktivní i pasivní sportovec. Manžel, otec dvou krásných dětí.

Seznam rubrik