Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Největší makléř ... Česká pošta

Už jsem zvykl na to, že zejména velké firmy se montují i do oblastí, v nichž původně vůbec nepodnikali. Dovedu pochopit snahu vytěžit co možná nejvíce z databází klientů u soukromých firem. Neřeším zde otázku etiky toho postupu.

Sem tam mi někdo zavolá od nejmenovaného telefonního operátora a nabízí pojištění. Při návštěvě banky se mne dotážou, jestli to nebo ono pojištění mám, jestli mám stavební spoření. Při koupi auta nabídnou prodejci sjednání pojistky. Třeba v té bance mi to může lézt na nervy, ale jsem schopen tohle u soukromých společností pochopit.

Podobná snaha mne ale zaráží u státního podniku, konkrétně u České pošty. Často se mi při návštěvě pošty stává, že mi pracovníci za přepážkou nabídnou stírací los nebo něco podobného. Vždycky jsem to s díky odmítl. V posledních dnech ale jakoby Česká pošta začala tlačit na sjednávání povinného ručení. Tu najdu za stěračem auta lístek s logem České pošty, kde mi oznamují, že mi "přiklepnou" 20% slevu na povinném ručení, dneska mne zas na poště odchytila na chodbě před přepážkami velmi sympatická zaměstnankyně pošty s tím, jestli by mi mohla během 2 - 3 minut spočítat kalkulaci pojištění mého vozu. Opět jsem jí s díky odmítl.

Já rozumím postoji velké tuzemské pojišťovny, která skrze přepážkové pracovníky České pošty, svoje produkty nabízí. Pro tu musí být skutečně velmi lukrativní, že má takovouto pobočkovou síť zaštítěnou státním podnikem, tedy Českou poštou. Co se mi ale jako člověku, který podobně asi jako každý, poštovních služeb České pošty využívá, příčí, že státní podnik zasahuje významnou měrou do oblastí, pro které nebyl Ministerstvem vnitra ČR založen. A že mi při zaslání nebo vyzvednutí doporučené pošty nebo balíku je nabízeno nějaké pojištění.

Vůbec svoji výtku nesměruji na nebohé přepážkové pracovníky České pošty, kteří jsou asi i kvůli počtu prodaných finančních produktů za měsíc pod docela velkým tlakem ze strany zaměstnavatele. I když je někdy těžké při tlačítkovém (chcete-li lístečkovém) systému a vystátí leckdy poměrně dlouhých minut na poště zachovat úplně chladnou hlavu ... .

Napadá mne vlastně ještě jedna věc. V nedávné době proběhla i tiskem kauza nějakého podnikatele, který měl skrze Českou poštu prodávat pracovní oblečení. Případ se asi nyní řeší soudně, ale to není to podstatné. Zarážející, alespoň pro mne, je jiná věc. Proč by měla Česká pošta (slovo pošta bych chtěl zdůraznit) prodávat oblečení? Z jakého důvodu? Opět to chápu ze strany podnikatele, pro kterého by asi šlo o velmi dobrý prodejní kanál, ale nerozumím proč stát takovouto rozstříštěnost služeb u státního podniku toleruje. To mi skutečně vadí.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Marek Šnobr | středa 24.8.2016 13:51 | karma článku: 23,21 | přečteno: 950x
  • Další články autora

Marek Šnobr

Místo pro EU? Tam, kde záda ztrácí slušné jméno

V klidu jsem dnes večer zasedl k internetu a jal se číst zprávy, články, názory. Až jeden z nich mne opravdu rozčílil.

9.1.2018 v 23:42 | Karma: 40,97 | Přečteno: 1515x | Diskuse| Politika

Marek Šnobr

Sever a Jih

Docela nechápavě a s nepokojem sleduji to, co se nyní děje v USA, konkrétně ve státech bývalé jižanské Konfederace. Nejsem profesionální historik, jsem laik, který se zajímá nejen o americké dějiny.

16.8.2017 v 23:10 | Karma: 28,17 | Přečteno: 725x | Diskuse| Politika

Marek Šnobr

Zpráva o stavu Unie

Takto se nazývá dokument, který každý rok nejmocnější muž této planety, prezident USA, předkládá Kongresu. Zjednodušeně řečeno v něm prezident popisuje stav země, jejímž čelním představitelem je.

7.1.2017 v 0:06 | Karma: 19,10 | Přečteno: 290x | Diskuse| Politika

Marek Šnobr

Rozdělená společnost (nejen v ČR)

Na světě je několik jistých věcí. Jako že se střídá den s nocí, že se střídají roční období a mnohé další, o kterých se nediskutuje. Pak jsou tu takové věci, o kterých se debatuje, které nejsou jisté, ale spíše pravděpodobné.

9.11.2016 v 11:03 | Karma: 17,39 | Přečteno: 336x | Diskuse| Politika

Marek Šnobr

Zbytečné kraje

Máme za sebou krajské volby a někde i první kolo senátních voleb. Volby, u kterých je opakovaně účast prachbídná.

8.10.2016 v 23:25 | Karma: 24,22 | Přečteno: 683x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

U Strakonic havarovalo několik aut, letí tam vrtulník. Silnice na Písek je zavřená

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  18:55

U Strakonic na silnici I/4 havarovalo několik vozidel. Vozovka ve směru na Písek je kvůli havárii...

Liberty tvrdí, že uhradila nedoplatky. Podle Stanjury je její plán neudržitelný

7. května 2024  18:46

Hutní společnost Liberty Ostrava tvrdí, že České správě sociálního zabezpečení (ČSSZ) uhradila...

Univerzální politik, který míří do vlády, má zkušenosti ze dvou ministerstev

7. května 2024  13:18,  aktualizováno  18:40

Marek Ženíšek, který se má podle předsednictva TOP 09 stát novým ministrem pro vědu a výzkum, v...

Izraelská armáda drží palestinskou stranu Rafáhu, v Káhiře se jedná o příměří

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  18:19

Izraelská armáda v úterý zahájila operace ve východních částech Rafáhu na jihu Pásma Gazy. Obsadila...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1932x
Účetní, finanční poradce, více na www.msucto.cz. Jinak též aktivní i pasivní sportovec. Manžel, otec dvou krásných dětí.

Seznam rubrik